Elk moment kun je opnieuw beginnen met goede voornemens!

"Mind your daily life"

Minder stress, piekeren en onrust? Meer balans en rust?

Eerstvolgende training start WOENSDAGOCHTEND 24 JANUARI

Gratis proefles op woensdagochtend 10 januari

Mindfulness is een vorm van opmerkzame aandacht zonder oordeel, met vriendelijkheid en mildheid voor jezelf.

GRATIS proeflessen bij Happy Yogi aan de 1e wormenseweg. Van harte welkom!

Tijdens de training leer je aandacht te richten op bijvoorbeeld je ademhaling of je lichaam, je stelt je meer open, zonder voorkeur voor wat er is. Mindfulness ontwikkel je door oefeningen die je in de training leert, maar ook in het leven van alledag, door iets gewoons met aandacht te doen.

Het toepassen van mindfulness zorgt voor een hogere kwaliteit van leven en een positieve veranderingen in je 'mindset'. Tevens verandert het de manier waarop iemand naar zichzelf en naar de wereld kijkt en daar vervolgens op reageert.

De cursus is geschikt voor iedereen die geinteresseerd is in mindfulness en bewuster leven. En daarnaast geschikt voor mensen met lichamelijke klachten, stress of verschijnselen van burn-out, mensen die piekeren, of mensen met een aanleg voor het ontwikkelen van een depressie. Niet alleen helpt de methode om op een ontspannen manier met moeilijkheden om te gaan en minder te piekeren, het helpt ook om meer open te staan en meer van het leven te genieten.

Mindfulness is een echte training. Je leert door te doen en je ontwikkelt vaardigheid door het herhalen. Je ontvangt een digitale werkmap met achtergrond informatie en oefensuggesties. In de training leer je een nieuwe, bijzondere manier van omgaan met oude patronen die je soms in de weg zitten.

Mindfulness zweverig? Integendeel: het is praktisch, toegankelijk en direct in het dagelijks leven toepasbaar en dat maakt dat mensen zich al snel beter in balans voelen.

Kijk voor startdata bij AGENDA

Trainingslocatie - @Happy Yogi

Heb je een gezin? En herken jij je in een van deze 10 punten:

1.      Zo druk! Is dat wat je zegt wanneer iemand vraagt hoe het met je gaat?    

2.      Ben je continue bezig met alle ballen in de lucht houden?

3.      Heb je moeite met loslaten?

4.      Lopen de dingen pas goed als het op jouw manier gebeurt?

5.      Raak je gestrest wanneer iets eens anders loopt dan gepland?

6.      Zorg je voor alles en iedereen, maar lang niet altijd zo goed voor jezelf?

7.      Ben je vaak onaardig tegen je kinderen of je partner zonder dat dit je bedoeling is?

8.      Merk je wel dat je lijf moe is, je gedachten altijd en eeuwig doorgaan, maar gun je jezelf niet even dat momentje van rust?

9.      Lig je ’s avonds uitgeput op de bank voor de tv te hangen?

10.    Ben je moe? En zeg je tegen jezelf (en tegen anderen…) dat het nu eenmaal zo gaat. Dat dit drukke tijden zijn en dat even je moet ‘volhouden’.


HET KAN OOK ANDERS!

Het is ochtend. Ik maak ontbijt. Het water kookt. De havermoutpap is bijna klaar. Mijn dochter van 5 zeurt (voor mijn gevoel) al 5 minuten aan mijn hoofd. Ze wil aandacht. Mam… Mam… kijk eens wat ik gemaakt heb. Ik vertel haar dat ik druk ben. Nu even niet meisje. Zie je niet dat ik druk ben…

Ze blijft ‘zeuren’ en ‘aandacht vragen’. Ik wijs haar nogmaals af, duw haar weg, terwijl ik tegelijkertijd de ontbijtspullen op tafel zet en roep dat ze haar haren nog moet kammen en nu toch echt moet beginnen met aankleden…

Mam… Mam… kijk eens. Zegt ze nogmaals. Ik haal adem. En dan ineens besef ik het weer. Ik haal nogmaals adem en sta even stil. Ik kijk naar haar en zie dat ze iets gemaakt heeft wat ze dolgraag wil laten zien. Ik buk en ze komt naar me toe. Ik krijg een kaart. Binnen in staat geschreven: “voor mama”. Ik wist helemaal niet dat ze dat al kon! Schrijven. Tranen schieten in mijn ogen. Ik pak de kaart aan. Dank je wel meisje en geef haar een knuffel. Wat een cadeau in meerdere opzichten!

Dit hele schouwspel heeft niet langer dan een halve minuut geduurd. Een momentje van aandacht. En er is weer rust, ruimte en speelsheid. En dan besef ik zo goed hoeveel méer energie het me kostte om haar af te wijzen en haar weg te duwen zodat ik in ‘mijn eigen ochtendstructuur’ kon blijven.

Door met aandacht aanwezig te zijn in het moment creëer je rust in je hoofd, liefdevolle aandacht voor jezelf in al je rollen, maar ook bewuste aandacht voor de mensen om je heen. Er ontstaat ruimte voor creativiteit en plezier.

DIT IS JOUW MOMENT!

Dus stap eens uit de ‘race’, haal adem en kom spelen!  Marianne heeft een druk gezin en besefte tijdens de 8 weekse training: “eigenlijk heb ik een ontzettend leuk leven, dat zag ik eerst niet. Eerst hield ik alleen maar ballen in de lucht, er was drukte en veel structuur zonder speelsheid. Nu moet ik vaak lachen om mijn eigen frustraties. En er is ineens ruimte voor spelen, aandacht en plezier.”

Mijn mindfulness - Stentor - januari 2016