Elk moment kun je opnieuw beginnen met goede voornemens!

"Mind your daily life"

Minder stress, piekeren en onrust? Meer balans en rust?

Eerstvolgende training start WOENSDAGOCHTEND 24 JANUARI

Gratis proefles op woensdagochtend 10 januari

Mindfulness is een vorm van opmerkzame aandacht zonder oordeel, met vriendelijkheid en mildheid voor jezelf.

GRATIS proeflessen bij Happy Yogi aan de 1e wormenseweg. Van harte welkom!

Tijdens de training leer je aandacht te richten op bijvoorbeeld je ademhaling of je lichaam, je stelt je meer open, zonder voorkeur voor wat er is. Mindfulness ontwikkel je door oefeningen die je in de training leert, maar ook in het leven van alledag, door iets gewoons met aandacht te doen.

Het toepassen van mindfulness zorgt voor een hogere kwaliteit van leven en een positieve veranderingen in je 'mindset'. Tevens verandert het de manier waarop iemand naar zichzelf en naar de wereld kijkt en daar vervolgens op reageert.

De cursus is geschikt voor iedereen die geinteresseerd is in mindfulness en bewuster leven. En daarnaast geschikt voor mensen met lichamelijke klachten, stress of verschijnselen van burn-out, mensen die piekeren, of mensen met een aanleg voor het ontwikkelen van een depressie. Niet alleen helpt de methode om op een ontspannen manier met moeilijkheden om te gaan en minder te piekeren, het helpt ook om meer open te staan en meer van het leven te genieten.

Mindfulness is een echte training. Je leert door te doen en je ontwikkelt vaardigheid door het herhalen. Je ontvangt een digitale werkmap met achtergrond informatie en oefensuggesties. In de training leer je een nieuwe, bijzondere manier van omgaan met oude patronen die je soms in de weg zitten.

Mindfulness zweverig? Integendeel: het is praktisch, toegankelijk en direct in het dagelijks leven toepasbaar en dat maakt dat mensen zich al snel beter in balans voelen.

Kijk voor startdata bij AGENDA

Trainingslocatie - @Happy Yogi

Waarom werken aan je mentale conditie zo belangrijk is

Ik betrap me er zelf ook wel eens op wanneer iemand vraagt hoe het met me gaat. Het lijkt wel een mantra:

"Het gaat goed, maar wel druk".

Hoezo druk? Wat is dat eigenlijk: druk zijn? En waar zijn we dan zo druk mee? Als ik naar mijzelf kijk ben ik vaak drukker in mijn hoofd dan in mijn agenda. Zeker nu richting de zomervakantie wanneer ik nog allerlei zaken wil afronden. Gedachten over wat ik nog moet doen spoken rond. Erg vermoeiend! En uit ervaring weet ik: als het 'drukke gevoel' in mijn hoofd lang aanhoudt resulteert dat in een drukkend gevoel op mijn borst, ik raak uit balans en krijg opmerkingen van mijn huisgenoten over mijn humeur. Ik ben 'afwezig'.

Sommigen denken dat je als mindfulnesstrainer hier geen last meer van hebt. Was het maar waar! Wel weet ik dat mijn manier van leven ervoor zorgt dat ik het eerder opmerk en er dus ook eerder naar kan handelen.

- Ik ben me bewust van mijn gedachten en hoe deze haast direct mijn emoties beïnvloeden.

- Ik heb goed zicht op mijn stress-signalen.

- Ik mediteer (bijna) dagelijks.

- Ik weet dat veel van mijn (negatieve) gedachten niet gebaseerd zijn op de realiteit.

- Ik weet welke aandachttrekkers mij uit balans brengen.

Ja, bijna continue werk ik aan mijn mentale conditie. Bij elke gebeurtenis die mij raakt keer ik automatisch terug naar mijn ademhaling, ik bekijk de situatie, onderzoek mijn gedachten en maak vanuit een nieuw nulpunt een keuze. En wat mij dat brengt?

- Mentale veerkracht en een open mind die ervoor zorgen dat ik stressfactoren beter kan hanteren;

- Mentaal schakelen tussen actie en reflectie, het zorgt ervoor dat ik effectiever keuzes maak en dus ook effectiever werk;

- Betere balans in mijn dagelijks leven.

Ik ben mentaal en emotioneel fit omdat ik dagelijks aan mindfitness doe! Gelukkig ben ik niet de enige die dit op deze manier zo ervaart. Neem bijvoorbeeld Marianne die deelnam aan mijn training. Ze wilde graag leren omgaan met stresssituaties. Ook wilde ze meer rust ervaren in haar hoofd. Ze zegt: "Ik heb geleerd dat het best goed gaat met me. Ik sta er meer bij stil dat ik geniet. En wat fijn om soms ergens naar te kunnen kijken zonder oordeel. Wat een waardevolle training!"

Ik wens je een hele fijne zomer! 

Mijn mindfulness - Stentor - januari 2016